Proces výroby kožených sedacích souprav.

V okamžiku objednání kožené sedací soupravy se zakládá ve výrobě její tzv. „Rodný list“, který s ní putuje celým výrobním procesem. Tento rodný list obsahuje veškeré údaje o budoucí sestavě, dodací lhůtě a speciálních požadavcích zákazníka.

Výroba probíhá podle nejnovějších moderních postupů „Just in time“ . Díky tomuto procesu je zabezpečena vysoká kvalita, dodržení dodací doby a zefektivnění výroby tj. cenová úspora. Jednotlivé komponenty přicházejí do výrobního závodu v přesně stanovený čas a nemusí se tak držet náročné skladové zásoby, kromě usní.

Usně se nakupují přímo v Itálii, dle nejpřísnějších kvalitativních požadavků. Odebírají se pouze usně „svrchní“. V žádném případě ne tzv. „splitové“, které neobsahují dostatečné množství kolagenu a jsou tak kvalitativně horší a po čase mohou praskat. Někteří výrobci tyto kůže používají na nenamáhané části sedací soupravy. V některých řetězcích je možné se setkat s cenově výhodnýmisedačkami, kde je použita splitová kůže neboli štěpenka na celé soupravě. Ne však u nás. V závodě se pak ještě testuje každá várka usně otěrovým testem za sucha i za mokra. Usneň, která nesplňuje náročné požadavky na její kvalitu se nekompromisně vyřazuje a zasílá se zpět k výrobci, kde je prodána levněji horším výrobcům. Dále probíhá visuální kontrola, kde se odhalí skryté vady, různé jizvy vzniklé za života zvířete, bodance od hmyzu, popř. šlehance od biče. Vady jsou označeny tak , aby v následném procesu nebyly tyto části usní použity. Po té je celá useň nafocena na velkoplošných scannerech, kde počítač určí optimální rozložení jednotlivých dílů pro střih a zároveň se vyhne všem označeným vadám z předchozího procesu. Pak je useň nařezána speciálním oscilačním nožem, který má pro zajímavost 12000 kmitů za vteřinu. Vzniklý odpad je odesílán do Číny, kde je z něj vyráběna tzv. Ecokůže, která nemá s ekologií naprosto nic společného. Je to rozemletý odpad smíchaný s chemickým pojivem a je na něm vytvořená umělá textura kůže.

Nosné části našich koster jsou vyrobeny z bukového dřeva. Jednotlivé spoje jsou tzv. „trojité“. Jejich pevnost je zajištěna truhlářskými kolíky (typle), lepením, a sponkováním, popř. šroubováním. Sedací části koster jsou osazeny ocelovými vlnitými pružinami uloženými v plastových pouzdrech, zamezujících vrzání. Ocelové pružiny zajišťují dlouhodobou stálost a pevnost sedacích částí soupravy, na rozdíl od levnějších textilních, či gumových popruhů.

PUR pěna, chcete-li molitan je dodáván v celých blocích od evropských výrobců v různých objemových hustotách. Tyto bloky jsou rozřezány a podle požadované tuhosti vrstveny na samotnou kostru. Lepení jednotlivých vrstev je prováděno ekologickými lepidly na vodní bázi. Výhodou je, že lepidlo nezapáchá a neuvolňuje do prostředí Vaší domácnosti žádné těkavé chemikálie.

V čase, kdy je vyráběna kostra se již došívají z nařezané usně potahy. Každá část kůže je podšita rounem o různých tloušťkách. Podšití rounem zvyšuje hebkost a měkkost kůže na omak. Potahy jsou šity na nejnovější šicích strojích německé výroby. Použité nitě jsou taktéž v nejvyšší jakosti pro zabezpečení dlouhodobé trvanlivosti spoje.

Před samotným čalouněním probíhá kontrola pevnosti kostry a kvality potahu a švů. Po té dochází k samotnému čalounění odbornými pracovníky. Je to jedna z nejdůležitějších finálních činností, která vyžaduje odborné znalosti a dlouholeté zkušenosti.

Finální výrobek prochází několikastupňovou kontrolou vyškolenými pracovníky jejichž finanční ohodnocení je založeno právě na nalezení byť i sebemenších vad. Před balením sedací soupravy se provádí poslední videokontrola, jejíchž záznam je uložen k rodnému listu a je kdykoliv k dispozici pro případnou kontrolu.

Všechny výše uvedené operace směřují k našemu hlavnímu cíli: „ Maximální spokojenost našeho zákazníka“.

Michal Pancíř